Traject DANS

pARTkoer

In ieder traject komen dezelfde bouwstenen voor: voorstelling - workshop - doe-denk-dingen - kunstkoffer.

Voorstelling in het cultuurhuis: Figure it out / Talitha De Decker

Later als ik groot ben …

Maar wat is groot?
En wat is later?
Een trede waar ik een tijd geleden niet op geraakte, kan ik nu moeiteloos trotseren.
Een stoel die te hoog was om op te kruipen, is nu een kleine stoel! Om van het toilet nog maar te zwijgen…
Perspectief is relatief want als ik later groot ben, wordt alles rond mij klein.
Toch?

Meer info op de pagina van de voorstelling.

Workshop op school: dans

Een professionele danser komt op school 2 opeenvolgende lesuren. De kinderen worden ondergedompeld in een bewegings- en dansles.

De precieze inhoud volgt later.

Opdrachtenkaartjes in de klas of thuis: Doe-Denk-Ding

Een kaftje met 10 kaarten (1 per maand) met telkens drie opdrachten: een ‘doeding’ voor in de klas, een ‘doeding’ voor thuis en een ‘denkding’.

Korte, speelse activiteiten om het muzische maandelijks een plek te geven in de klas en thuis.

Kunstkoffer in de klas

Kunstkoffer met een gedetailleerde handleiding met opdrachtfiches en inspirerende materialen om de opdrachten te doen waarmee je als leerkracht aan de slag kan met je klas. Een instructievideo maakt je wegwijs. Open de koffer en verken op een speelse manier dans. Je kan als leerkracht zelf bepalen hoe lang en hoe intens je met de koffer werkt door verschillende opdrachten te combineren of tussendoor korte prikkelende activiteiten te plannen.

Elke koffer is opgebouwd rond een aantal specifieke kunsteducatieve thema's. Voor dans zijn dat: ritme - beweging - zwaartekracht - tempo - dynamiek.