In ieder traject komen dezelfde bouwstenen voor:
voorstelling - workshop - doe-denk-dingen - kunstkoffer.

Het vierde leerjaar werkt een schooljaar rond FILM/MULTIMEDIA.

Wil je inschrijven? Reserveer Farfelu en noteer erbij dat je ook het pARTkoertraject wil volgen.

Voorstelling in het cultuurhuis

In 'Farfelu' kijk je naar verschillende filmpjes waarbij Rémi live muziek en bruitage voorziet!
Meer info op de pagina van Farfelu.

Workshop op school:

Evy Raes komt met Pablo de Kever naar de school.
In deze workshop duiken kinderen in de wereld van fotografie, waar ze creativiteit uiten en technieken zoals camerastandpunten en compositie leren. Ze bewerken foto's met de gratis app Snapseed en vertellen verhalen met tekst en achtergrond, terwijl ze kritisch denken en samenwerken aan nieuwsitems met hun tablets. Geef uw leerlingen deze boeiende multimediale ervaring en inspireer ze om hun eigen beeldverhalen te creëren!

Opdrachtenkaartjes in de klas of thuis: Doe-Denk-Ding

Een kaftje met 10 kaarten (1 per maand) met telkens drie opdrachten: een ‘doeding’ voor in de klas, een ‘doeding’ voor thuis en een ‘denkding’.

Korte, speelse activiteiten om het muzische maandelijks een plek te geven in de klas en thuis.

Kunstkoffer in de klas

Kunstkoffer met een gedetailleerde handleiding met opdrachtfiches en inspirerende materialen om de opdrachten te doen waarmee je als leerkracht aan de slag kan met je klas. Een instructievideo maakt je wegwijs. Open de koffer en verken op een speelse manier dans. Je kan als leerkracht zelf bepalen hoe lang en hoe intens je met de koffer werkt door verschillende opdrachten te combineren of tussendoor korte prikkelende activiteiten te plannen.

Elke koffer is opgebouwd rond een aantal specifieke kunsteducatieve thema's.
Voor multimedia zijn dat: Licht & Donker – Beweging – Spanningsopbouw – Camerastandpunt – Cadrage