In ieder traject komen dezelfde bouwstenen voor:
voorstelling - workshop - doe-denk-dingen - kunstkoffer.

Het vijfde leerjaar werkt een schooljaar rond STEAM.

Wil je inschrijven? Reserveer Full HD en noteer erbij dat je ook het pARTkoertraject wil volgen.

Voorstelling in het cultuurhuis

In Full HD nemen de Spaanse tweelingbroers Luis en Miguel Pelegrín je mee naar een fantasievolle wereld ergens rond het jaar 2060. De technologie heeft grote vooruitgang geboekt. Robots hebben zich over de wereld verspreid en ‘gewone’ en ‘aangepaste’ mensen leven met en naast elkaar.
Meer info over de voorstelling.

Workshop op school: STEAM

ERLNMYR geeft een workshop 'Creatief schrijven met de taalrobot' van 2 opeenvolgende lesuren, in de klas.

Inspiratie vinden om een verhaal te schrijven is niet altijd gemakkelijk.
Wat als we de technologie ons een handje laten helpen?
Als je een tekst schrijft samen met een taalrobot, is dat dan kunst?

Computerprogramma’s die teksten schrijven zoals ChatGPT, het nieuws staat er vol van. 
In onze workshop gaan leerlingen aan de slag met een kindvriendelijke taalrobot om samen creatieve teksten te schrijven. 

Daarna delen ze hun creaties met de klas, gegniffel verzekerd! 

 

In deze workshop schrijven wij teksten zij aan zij met technologie. We slaan de handen in elkaar en gebruiken elkaars kracht om gedichten in elkaar te knutselen. De deelnemers zorgen voor de input en de computer helpt met het strooien van woorden en zinnen. Laat je verrassen door de kracht van algoritmes en creëer samen de meest knotsgekke en zelfs pakkende resultaten.  

Na een kort toonmoment gaan we in gesprek. We zijn benieuwd te leren hoe jij deze interactie hebt ervaren. Wat vind jij van deze technologie? Heb je dit al eerder gezien? Welke plek zie jij voor deze technologie en kunstmatige intelligentie in de wereld van morgen? We maken er dan meteen ook een groepsvisualisatie van. Een profetisch beeld voor de toekomst van morgen? Aan jullie de keuze!

Opdrachtkaartjes in de klas of thuis: Doe-denk-ding

Een kaftje met 10 kaarten (1 per maand) met telkens drie opdrachten: een ‘doeding’ voor in de klas, een ‘doeding’ voor thuis en een ‘denkding’. Korte, speelse activiteiten om het muzische maandelijks een plek te geven in de klas en thuis.

Kunstkoffer in de klas

Kunstkoffer met een gedetailleerde handleiding met opdrachtfiches en inspirerende materialen om de opdrachten te doen waarmee je als leerkracht aan de slag kan met je klas. Een instructievideo maakt je wegwijs. Open de koffer en verken op een speelse manier STEAM. Je kan als leerkracht zelf bepalen hoe lang en hoe intens je met de koffer werkt door verschillende opdrachten te combineren of tussendoor korte prikkelende activiteiten te plannen.

Elke koffer is opgebouwd rond een aantal specifieke kunsteducatieve thema's.

Voor STEAM zijn dat ratio & emotie – tijd & ruimte – wetmatigheden & toeval – actie & reactie – herhaling & variatie.