In ieder traject komen dezelfde bouwstenen voor:
voorstelling - workshop - doe-denk-dingen - kunstkoffer.

Het tweede leerjaar werkt een schooljaar rond MUZIEK.

 

Wil je inschrijven? Reserveer een voorstelling en noteer erbij dat je ook het pARTkoertraject wil volgen.

Voorstelling in het cultuurhuis

Je kan tussen 2 voorstellingen kiezen die in dit traject passen:

‘De Wachters’ is een knotsgekke, absurd-clowneske muziektheater voorstelling, over 2 volwassen mannen die ergens aan een boom staan te wachten tot ze groot zijn.
Meer info op de pagina van De Wachters.

In 'Farfelu' kijk je naar verschillende filmpjes waarbij Rémi live muziek en bruitage voorziet!
Meer info op de pagina van Farfelu.

Workshop op school: muziek

Ben je er klaar voor om een muzikaal avontuur te beleven? Een ervaren artistieke begeleider van Amadeo Kollectif zal tijdens deze workshop rond de djembé de kinderen laten kennismaken met ritme, op een speelse manier. Amadeo Kollectif staat bekend om zijn creatieve workshops die de verbeelding prikkelen. Door middel van vocale ritmes, zang, dans en ritmische spelletjes leven de kinderen (en leerkrachten) zich helemaal uit tijdens deze workshop. Het belooft een energieke en leerzame ervaring te worden voor iedereen!

Opdrachtenkaartjes in de klas of thuis: Doe-Denk-Ding

Een kaftje met 10 kaarten (1 per maand) met telkens drie opdrachten: een ‘doeding’ voor in de klas, een ‘doeding’ voor thuis en een ‘denkding’.

Korte, speelse activiteiten om het muzische maandelijks een plek te geven in de klas en thuis.

Kunstkoffer in de klas

Kunstkoffer met een gedetailleerde handleiding met opdrachtfiches en inspirerende materialen om de opdrachten te doen waarmee je als leerkracht aan de slag kan met je klas. Een instructievideo maakt je wegwijs. Open de koffer en verken op een speelse manier dans. Je kan als leerkracht zelf bepalen hoe lang en hoe intens je met de koffer werkt door verschillende opdrachten te combineren of tussendoor korte prikkelende activiteiten te plannen.

Elke koffer is opgebouwd rond een aantal specifieke kunsteducatieve thema's.

Voor muziek zijn dat: Ritme – Luisteren – Tempo – Geluidstextuur – Dynamiek